Ryhmäkuvaukset

  • Starttikurssi

    Starttikurssi on kestoltaa 2×90 min. Starttikurssilla käydään läpi Pilateksen perusperiaatteita, alkuasentoja, hengitystekniikkaa, ryhdin hakemista, hieman teoriaa ihmisen anatomiasta sekä alkeistason pilatesharjoitteita. Pilatesharjoittelu on suositeltavaa aloittaa starttikurssilla jos pilatesharjoittelu ei ole ennestään tuttua.

  • Helppo Pilates

    Helppo Pilates tunti sopii kaikille starttikurssin käyneille. Helppo Pilates tunneilla tehdään helpotettuja pilatesharjoitteita eri alkuasennoissa. Alkeistason tunnilla opitaan tuntemaan omaa kehoa sekä vahvistetaan kehonhallintaa ja sitä kautta terveyttä ja hyvää oloa. Välineenä voidaan käyttää esim. pilates-palloa.

  • Pilates

    Pilates tunnit ovat helppoa Pilatesta haastavampia. Välineiden käyttö monipuolistuu ja välineinä voivat olla iso jumppapallo, pilatesrengas tai pilatesrulla. Keskitason tunnilla voit haastaa itseäsi sekä lisätä lihasvoimaa ja liikkuvuutta tehokkaasti.

  • Vaativa Pilates

    Vaativa Pilates on tarkoitettu jo pidempään Pilatesta harrastaneille. Vaativan tason tunneilla täytyy olla jo hyvä kehonhallinta. Harjoitteita voidaan tehdä välineillä tai ilman. Aina kuitenkin löytyy haasteita!

  • Miesten Pilates

    Miesten Pilates on nimensä mukaisesti miehille tarkoitettu pilates ryhmä. Tunneilla tehdään paljon selkärangan liikkuvuutta lisääviä harjoitteita.  Ryhmän vaativuustaso määräytyy ryhmän tason mukaan.

  • Mamma Pilates

    Mamma Pilates on tarkoitettu raskaana oleville sekä alle vuosi sitten synnyttäneille naisille. Ryhmässä keskitytään harjoitteisiin jotka vähentävät raskausajan vaivoja, valmistavat synnytykseen sekä auttavat palautumiseen synnytyksen jälkeen. Keiskeisessä asemassa harjoitteissa ovat lantionpohjan lihakset. Pilates -harjoittelun voi aloittaa 8 viikkoa synnytyksen jälkeen. Kaikilta synnyttäneiltä testataan suorien vatsalihasten erkaantuma ennen ryhmässä aloittamista. Pieni ryhmäkoko takaa yksilöllisen ohjauksen ja turvallisen harjoittelun. Pilates on lempeä ja tehokas harjoittelumuoto joka sopii mukautettuna kaikissa raskauden vaiheissa sekä synnytyksen jälkeen.

  • Seniori Pilates

    Seniori Pilates on tarkoitettu yli 65 -vuotiaille. Pilates lisää rangan liikkuvuutta sekä vahvistaa syviä tukilihaksia. Seniori Pilateksessa keskitytään lisäksi tasapainoa vahvistaviin harjoituksiin. Harjoitteita tehdään seisten, istuen ja lattiatasossa. Lattiatasolle pääseminen ei kuitenkaan ole välttämätöntä. Pienen ryhmäkoon vuoksi kaikki harjoitteet ohjataan yksilöllisesti jokaisen erityistarpeet huomioiden. Pilates harjoittelu on lempeää mutta tehokasta ja sopii myös liikuntaharrastusta aloittelevalle.

  • Terve Selkä Pilates

    Terve Selkä Pilates on tarkoitettu selkävaivoista kärsiville. Erityisen hyvin Pilates harjoittelu sopii jos selkäkivut ovat toistuvia. Pilates vahvistaa lanneselkää tukevia syviä lihaksia. Samalla ryhti ja lanneselän hallinta paranee. Lisäksi Pilates tunnilla tehdään hallitusti ja turvallisesti rangan liikkuvuusharjoitteita. Terve Selkä Pilates tunnilla pilates harjoitteita on sovellettu siten, että kaikki harjoitteet ovat turvallisia.  Terve Selkä Pilateksesta saat työkaluja selkäkivun hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Pilates ei sovi harjoittelumuodoksi akuutin selkäkivun aikana. Voimakas hermoärsytyskipu on myös syytä tutkia ennen Pilates harjoittelun aloittamista.

  • Terve Hartiarengas Pilates

    Terve Hartiarengas Pilates on tarkoitettu niska -hartiaseudun ja olkapään kivuista kärsiville.  Tunnilla vahvistetaan hartiaseudun ja olkapään syviä tukilihaksia ja rentoutetaan jännittyneitä pinnallisia lihaksia ja lihaskalvoja. Koska niska- hartiaseudun hyvinvoinnin edellytys on hyvä ryhti, ei keskivartalon syviä tukilihaksia unohdeta Terve Hartiarengas ryhmässäkään. Ryhmä sopii myös kuntoutukseksi olkapääleikkauksen jälkeen. Olkanivelen liikkuvuus tulee kuitenkin olla kohtuullinen.

Hinnasto

 

Starttikurssi 2×90 min. 50 €
 PhysioPilates 60 min.  
1 kerta 20 €
10 kertaa 160 € (voimassa 12 vko)
Yksilöohjaus 60 min. 55 €*
 
* Yksilöohjauksesta on mahdollista saada KELA korvaus lääkärin lähetteellä.

Meillä voit maksaa korttimaksulla, käteisellä, Smartum -liikuntasetelillä, Smartum saldolla, Tyky -kuntosetelillä, Tyky -online arvosetelillä, sporttipassilla, tai Virike -setelillä.

 

Katso aikataulut ja ilmoittaudu